Ugrás a menühöz.Ugrás a keresődobozhoz.Ugrás a tartalomhoz.



 
1.19 MB
2008-04-21 12:40:24
 Miháld - Zala megye Atlasz - Gyula - HISZI-MAP, 1997.jpg
 

image/jpeg
Nyilvános Nyilvános
286
1988
MIHÁLD

A falu első írásos említése 1121-ben: Michal az almádi monostor alapító oklevelében. 1332 és 1337 között: Mihad. A név a Mihály személynévből keletkezett. A község nevét Szent Mihály arkangyalról, a falu védőszentjéről kapta. Miháld lélekszáma 944 fő. A települést 1950. március 16-i hatállyal csatolták az 1950-es közigazgatási átrendezés során Zala megyéhez. A község idegenforgalmi nevezetessége az Inkey Gáspár által 1760-ban építtetett barokk jellegű templom. Az építtető címere a templom bejárati ajtaja fölött ma is látható. A műemlék jellegű épület területe 28X25 m, jelenleg teljes felújítása folyik. A falut körülvevő szőlőhegyeken érdemes körülsétálni, szép panoráma nyílik a Kis-Balatonra is. Miháld határában egy horgásztó várja a horgászsport kedvelőit.

Ihre erste schriftliche Erwähnung ist in 1121 Michal in der Gründungsurkunde des Klosters von Almád. Zwischen 1332-37 ist sie Mihald. Dieser Name entstand vom Personenname Mihály. Die Gemeinde bekam ihren Namen vom Erzengel St. Michael, der der Schutzheilige des Dorfes war. Die Einwohnerzahl ist 944. Die Siedlung wurde mit Wirkung vom 16. März 1950 während der Verwaltungsumordnung von 1950 an das Komitat Zala angeschlossen. Die Sehenswürdigkeit der Gemeinde ist die Barockkirche, die in 1760 von Inkey Gáspár bauen lassen wurde. Das Wappen des Bauherren ist über dem Eingangstor der Kirche auch heute zu sehen. Die Fläche des Denk-malgebäudes ist 28x25 m, zur Zeit folgt seine vollständige Erneuerung. Es lohnt sich, auf den Weinbergen um das Dorf einen Spaziergang zu machen, man hat eine schöne Aussicht auf den Kleinbalaton. Auf der Dorfflur wartet ein Anglersee auf die Angler.

The first written mention of the village in 1121 is Michalin in the founding document of the monastery in Almádi. Between 1332 and 1337 is Mihad. The name formed from the personal name of Mihály. The name of the village is originated from St. Michael archangel, the patron saint of the settlement. The number of the population is 944. The village joined to Zala County on 16th March 1950 during the administrative arrangement of settlements in 1950. The touristical attraction of the village is the Baroque church have been built by Gáspár Inkey. The coat-of-arms of the builder is seen even today above the entrance door to the church. The area of the monument is 28 x 25 m, there is a total renovation taking place at moment on the building. It is worth to take a walk on the vineayrds embracing the settlement because there is a wonderful view from here to the Small-Balaton. There is a fishing-lake awaiting for the lovers of fishing.

A részlet a következő kiadványból származik/Die Teile stammen vom volgenden Buch/This text came from the following book:

Cím/Titel/Title: Zala megye településeinek atlasza - 257 település részletes térképe/Atlas der Komitat Zala - 257 Detailte Siedlungskarten/Zala county\'s Atlas - 257 settlement maps.

Közreműködő/contributor: Lackner László (1943) (fotó)
Kiadás/Ausgabe/Publisher: Gyula : HISZI-MAP, 1997
Sorozat/Serie/Series: Indulástól - megérkezésig...
ETO: 912(439.121-2) ; 908.439.121
Cutter: Z 19
ISBN: 963-610-025-4
Oldalszám/Seiten/Pages: 323, 81 p.
Megjegyzés/Note: Lezárva/Abgeschlossen am/Closed am: 1997. máj. 30.